søndag den 18. marts 2012

Hjemmelavet Bounty af kondenseret mælk

Er du til bounty så skal du prøve de her, opskriften er fra denne helt fantastiske chokolade blog - Anne Au Chocolat

Det er alt for nemt og billigt og du bestemmer selv om det skal være små hapsere som mine eller 16 store.



Du skal brugeI
1 kondenseret mælk
270 g. Kokos - som man lige kan kværne eller stikke en stavblender i for at det bliver finere.
300g chokolade.

Bland mælk og kokos sammen, form dem og stil dem koldt i en time. Næste gang bruger jeg mindre kokos da jeg synes det lige er en tand for meget.

Tag derefter chokoladen og smelt den ene halvdel. Når det kun lige er smeltet smelter du langsomt den anden halvdel i det. Så får du en tyk chokolade, så du får et tykt lag på dine bounty.

Brug enten fingrene til at dyppe med, gaffel eller sådan en holder som jeg brugte til flødebollerne HER. Måske endda en spatel?

Men ja på køl med dem igen til chokoladen er stivnet og nyd så den eksakte smag af bounty!

Anne siger de kan holde sig ca. 2 uger på køl, men mon de holder så længe før de er væk... ? :)

Velbekomme :)

7 kommentarer:

  1. Mmm , de ser smækre lækre ud :D

    SvarSlet
  2. Wow, det lyder jo lige til at gå til :-) Jeg har endnu ikke fået eksperimenteret med kondenseret mælk, men det må jeg altså få prøvet... :-)

    SvarSlet
  3. Det er altså også bare nemt at arbejde med, og giver nogle lette og gode resultater! :)

    SvarSlet
  4. Tror dette bliver min fredagssnold på fredag. På min blog finder du opskrift på rocky road-svineri. En snickers/p-tærte lignende ting. Også god:-)

    SvarSlet
  5. Hvor hyggeligt med en lille kommentar :-) jeg har faktisk lavet noget lign selv under julegodter, jeg kalder den p- tærter, men det skal da selvfølgelig afprøves med karamel i... Mums!

    Jeg må vist lige ind og lure lidt mere på din blog :-)

    SvarSlet
  6. Synes de bliver bedre, når de har trukket en dags tid. Så bliver kokos'en blødere.

    SvarSlet
  7. Hej :-) det er jeg helt enig i, de er rigtige gode på anden dagen.
    God dag til dig :-)

    SvarSlet